קיימות דרכים רבות לשווק עסקים, נכון שלפרסום עסקים באתרים ישנה תועלת מסוימת אך שיווק בבלוג הוא דבר יעיל ואף עדיף על בניית אתר אינטרנט וזאת מכמה סיבות משמעותיות –
תקציב ומשאבים – בניה של אתר דורשת תקציבים רבים, ניהול אתר, כתיבת תוכן, עיצוב גרפי ועוד, לעומת זאת בבלוג שיווקי ישנם תכנים דומים לאתר ומתקבל אותו האפקט מבחינת התוכן והעברת המסר הרצוי! גם מבחינת תקציב בלוג הוא חינמי, ניתן תשלום למומחה אשר מפרסם את העסק בבלוג השיווקי אך הדבר אינו באותו סדר גודל של בניית בלוג והסכומים הם בעלי הפרשים גדולים, כך שמשתלם יותר מבחינת תקציב, על אחת כמה וכמה אם ברשותך עסק המוגדל כעסק קטן או כעסק בינוני – שיווק באמצעות בלוג הוא היעיל ביותר עבורך.
תחזוקה שוטפת ומורכבת יותר – בלוג דורש בניה והעלאה של תכנים פרסומיים ותמונות לעיתים קרובות אך מבחינת הניהול, הבנייה והתפעול השותף אתר אינטרנט דורש הרבה יותר משאבים.
הגדלת מלאי הלקוחות- בשונה מאתר אינטרנט בשיווק של בלוג העסק שלך מגיע למגוון רחב יותר של לקוחות ובכמויות גדולות יותר והלקוחות הינם לקוחות רלוונטיים המתעניינים בשירות אותו העסק שלך מציע לעומת אתר בו ההגעה אל הלקוחות היא כבודדים ולאו דווקא רלוונטיים לפרסום העסק שלך.
קידום בלוג בגוגל – מבחינת הקידום של האתר במיקומו במנוע החיפוש של גוגל, גוגל מקדם את הבלוגים יותר בקלות מאשר אתר אינטרנט מפאת מגוון התכנים המופיעים בבלוג וריבוי הנושאים בו. קידום מהיר במנוע החיפוש של גוגל חושף את העסק שלך לקהל לקוחות רחב יותר!
בנייה של בלוג מהירה וזמינה – בנייה של אתר אינטרנט עבור העסק שלך, בגלל המורכבות שבו, אורכת זמן רב יותר מאשר פתיחה של בלוג שיווקי ייצוגי שנעשה תוך ימים ספורים בלבד על ידי איש מקצוע המומחה בפרסום של עסקים בבלוגים. בנוסף ניתן להשתמש בשיווק בפייסבוק כדי להפיץ את האתר.
תכנים ותחומי עיניין ממוקדים יותר – בבלוג ישנם תכנים ספציפיים יותר וממוקדים מבחינת קטגוריות ותחומי עיניין וכך ניתן לפתוח בלוג מקצועי של בית העסק הייחודי למקצוע. בבלוג ניתן להעלות תכנים שונים כמו מאמרים, חוויות משתמש של לקוחות ותיקים וקבועים ועוד שלל תכנים יצירתיים ומגוונים שישווקו את העסק שלך בצורה אפקטיבית, לעומת אתר אינטרנט בו התוכן ממוקד יותר ויש פחות מקום ליצירתיות וגיוון
תכנים שהופכים את הקורא ללקוח – בבלוג תוכל לבחור להעלות מאמרים שונים כמו טיפים או המלצות המושכות את הלקוח וגורמות לו להתעניין בתכנים ובפרסום אותו אתה מציע! למשל מאפרת מקצועית יכולה לפרסם בבלוג שלה סרטונים כאשר היא מאפרת ובנוסף לכך יכולה לתת טיפים ללקוחות כיצד לבצע סוגי איפור שונים וכך לגבי כל תחום או בעל מקצוע.
ניתן להשתמש בפרסום בפייסבוק כדי לקדם תכנים מסוימים בבלוג, למשל העמוד העסקי או ברשתות החברתיות האחרות וכך לשלב בין כמה אסטרטגיות שיווק שונות ולהגיע למקסימום תוצאות.