שיווק עסקים בפייסבוק – היכן כדאי לפרסם בדף עסקי או בפרופיל אישי?

פייסבוק הוא פלטפורמה שיווקית יעילה לפרסום עסקים רבים בגדלים שונים ומתאימה למגוון תקציבים. חשוב לדעת כיצד להשתמש בה נכון. כל עסק שמתחיל לפרסם את עצמו בפייסבוק נתקל בדילמה – האם לפרסם את העסק בדף עסקי או בפרופיל אישי? האם לפתוח פרופיל אישי במיוחד עם שם העסק או לפרסם בפרופיל הפרטי שלך? או שעדיף בכלל לפתוח דף עסקי ולפרסם רק שם? אלה שאלות נפוצות ואת התשובות תמצא בהמשך. נסביר מדוע כדאי לפרסם איפה ואסביר זאת.

הנהלת פייסבוק אוסרת על שימוש שיווקי בפרופיל אישי – לא הרבה יודעים אך חוקי בפייסבוק אינם מאפשרים שימוש בפרופיל האישי לצורך פעילות מסחרית. מטרתו של הפרופיל האישי הוא לשתף תכנים ופוסטים פרטיים כמו חוויות, אירועים משמעותיים ותמונות. בנוסף חשוב לדעת שהעסק מסתכן בהורדת הפרופיל וחסימתו – במידה ופייסבוק מודע לכך הוא מוריד את הדף ללא התרעה מוקדמת והתהליך לביטול הפעולה הוא מורכב ויש קושי רב ליצור קשר עם הנהלת החברה.

הגעה לקהל רחב יותר של לקוחותהפרופיל האישי מאפשר כמות מקסימלית של 5000 חברים בניגוד לדף העסקי שמספר העוקבים שלו בלתי מוגבל. כך גם הצלחת העסק שלך אינה מוגבלת במספר החברים. בנוסף, כאשר אתה מפרסם פוסט בפרופיל האישי הוא חשוף לחברים בלבד וכאשר אתה מפרסם פוסט שיווקי בדף העסקי הוא אינו מוגבל רק למי שמכיר אותך אישית אלא לקהל יעד רחב ומגוון יותר.

תדמית מקצועית ואיכותית – שיווק בית העסק בפרופיל האישי יכול להצטייר בעיני הלקוחות כחובבני לעומת זאת הגישה לדף עסקי ייצוגי מחזקת את התדמית הרצינית של העסק. דף עסקי שנבנה כראוי כולל בתוכו את כל הפרטים החיוניים שחשוב שהלקוח ידע במקום אחד. בנוסף הדף העסקי מאפשר לענות על פניות במהירות, לתת שירות יעיל ולהיות זמין בכל עת.

ניתוח נתונים וסטטיסטיקה – הדף העסקי בניגוד לפרופיל האישי מאפשר גישה לנתונים משמעותיים בפעילות הדף עצמו, למשל כמה לייקים, צפיות ושיתופים קיבל פוסט מסוים וכך לדעת האם לקדם אותו יותר או לבצע שינוי באסטרטגיית הפרסום. נתוני אלה מוצגים בפירוט בדף העסקי ולפייסבוק ישנם כלים ופלטפורמות פרסום ייחודיות לפרסום של בתי עסק בעמודים עסקיים כמו קידום ממומן של פוסט בסכום סמלי וגישה ממוקדת ליותר לקוחות. 

לסיכום, מומלץ יותר לשווק את העסק שלך בדף עסקי, בניית דף עסקי היא פרוצדורה משתלמת שאינה עולה הרבה כסף ובאמצעותו לעשות שימוש אפקטיבי ומקצועי בפרסום בפייסבוק. פרסום בדף עסקי מייצר תדמית מקצועית של העסק בעיני הלקוח וגורם לו לפנות אליך. אומנם נדרשת השקעה מסוימת בבניית דף עסקי, אך חשוב לזכור, ששימוש מסחרי בפרופיל אישי מסכן את חשבון הפייסבוק שלך בסגירה מיידית. לבניית דף עסקי מקצועי ממומלץ לפנות למומחה בתחום במחירים משתלמים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s